lördag 14 november 2009

Raw! #23

Lyxlördag! Till frukost blev det fruktsallad på äpple, ananas, mango, papaya och hallon idag. Vill du göra det enkelt för dig så låt djupfryst bli din bästa vän - de exotiska frukterna kommer från de färdiga så kallade smoothieblandningar med fruktbitar i portionspåsar man numera hittar i frysdiskarna. Antagligen till överpris, men hey, vad snabbt och praktiskt! Påsarna är dessutom utmärkta att ha som godispåse att äta direkt ur, lite som glassbitar. Me like. Fixa gärna ekologiska varianter, tack!

Till lunch kände jag för något med riktigt fräsch känsla, det har blivit lite väl mycket fettsmarrigt på sistone. Så jag gjorde en stor grekinspirerad sallad på tomat, röd paprika, gurka och morotsslantar, självfallet med kallpressad olivolja, rödvinsvinäger och oregano. Jag önskar bara att jag hade haft lite sjyssta kalamataoliver hemma också, det hade varit perfekt. Och dessutom hade jag kanske stått mig lite längre då... Några timmar senare fick jag fylla på med en proteinsmoothie på banan, mandel och päron som faktiskt blev riktigt lyckad, och nu känns det också som jag är ikapp igen näringsmässigt. *burp*

Dagen har annars gått i det socialas tecken med träningsbloggarträff på eftermiddagen och partykväll med löparklubben om en stund. Så ni får ursäkta det korta inlägget. Lite vemodigt känns det också att i morgon faktiskt är sista dagen på den här utmaningen som 100 % raw. Vart tog tiden vägen?!

P.S. Glöm inte att i morgon är också sista dagen att tävla om Härliga Hallonremmar och Bussiga Blåbärsremmar från Renée Voltaire D.S.

Päronsmoothie
1 mogen banan
2 mycket mogna päron
1 näve mandlar
1 skopa hampaprotein
2,5 deciliter vatten
2 gröna kardemummafrukter

Kör allt utom kardemumman i mixer till en jämn smoothie. Smaksätt med lite färskstött kardemumma. Yummie!!

Inga kommentarer: