söndag 1 november 2009

Raw! #10

Jo alltså. Den här helgen skulle jag få massor gjort. Testa nya recept, planera för veckan, storhandla, laga matlådor och allt det där. He he. Det blev inte riktigt så. Har haft en superfin helg på alla vis men nu sitter jag här och vet varken vad jag ska äta nu eller vad det blir i lunchlådan till jobbet i morgon. Tänk vad livet som raw är märkligt likt det gamla vanliga livet ibland....

Äpplena var slut i morse så till frukost blev det bovete, skivad banan och rejält med kokosflingor. Kan ni gissa den tredje ingrediensen? Kardemumma såklart. Blev inte alls så tokigt faktiskt. Sedan var jag ute på min första utelunch som raw och valde en stor portion gudomlig tabbouleh utan bulgur, plus marinerade champinjoner. Riktigt, riktigt bra. Jag och min gamla bästa väninna Helena snackade givetvis bort hela dagen på Libanesen, och vet ni vad, det är jag riktigt glad över.

Väl hemma igen satte jag i mig den sista snabburgaren med guacamole och groddar, och hade fortfarande stora planer på att ta mig till Fridhemsplan och räda den fina grönsaksavdelningen på Klippet. Det har tyvärr gått några timmar sedan dess så det får eh, bli i morgon, och vi kan väl säga som så att eftersom det är söndag så får ni ledigt idag - inga recept alltså.

P.S. någon som har dåligt samvete för att ni ännu inte lagt några groddlinser i blöt? Ha inte det, jag har inte gjort det heller... D.S.

1 kommentar:

MarathonMia sa...

Tack. det är så dumt med dåligt samvete... :D